Obchodné podmienky
pre kúpne zmluvy uzavierané na diaľku
prostredníctvom e-shopu www.ermaan.sk
Článok 1
Všeobecné ustanovenie
Prevádzkovateľom e-shopu
je ERMAAN s.r.o. Belopotockého
627, 031 01 Liptovský Mikuláš
IČO: 53052471, IČ DPH: SK2121258788 ( ďalej
len ,, predávajúci,, alebo ,,obchodník,, ). Nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.ermaan.sk
môžu uskutočniť fyzické i právnické osoby ( ďalej len ,, kupujúci,,).
Kupujúcim môže byť spotrebiteľ alebo iný
obchodník.
Práva podľa Zákona č. 108/2024 o ochrane
spotrebiteľa sa vzťahujú len na kúpne zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom
a spotrebiteľom.
• spotrebiteľom
je FO, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania
• obchodníkom
je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svoje
podnikateľskej činnosti alebo povolania
Dohľad vykonáva SOI: Inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj
Článok 2
Postup pri objednávaní
Kupujúci si môže cez e-shop objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené
tlačidlo „PRIDAJ DO KOŠÍKA“. Po vybratí tovaru vložením do košíka
kliknutím na ikonu „ZOBRAZIŤ KOŠÍK“ možno uskutočniť objednávku kliknutím
na „POKRAČOVAŤ NA OBJEDNÁVKU“. Následne kupujúci vyplní objednávkový formulár
a odošle ho kliknutím na ikonu „ODOSLAŤ“. Po vytvorení objednávky bude
táto zaregistrovaná v systéme o čom bude kupujúci informovaný e-mailovým
oznámením o prijatí objednávky. Okamihom prijatia oznámenia do mailovej
schránky kupujúceho o prijatí objednávky sa objednávka považuje za doručenú.
Článok 3
Cenové a platobné podmienky
Všetky ceny tovarov sú
konečné, vrátane 20 % DPH. Sme platiteľmi DPH. Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v e-shope . Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
GLS - www.glskurier.sk Všeobecné obchodné podmienky.
GLS odberné
miesto www.glskurier.sk/balikomat Všeobecné obchodné podmienky.
PACKETA www.packeta.sk
Osobný odber, kde si môžete tovar vyzdvihnúť do 3 dní od oznámenia, že
objednávka je kompletne pripravená na predajni.
Článok 4
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
§
Predávajúci dodá objednaný tovar kupujúcemu najneskôr do 5-7 dní od
odoslania objednávky, ak sa s kupujúcim nedohodol inak alebo nebola
dohodnutá lehota, ktorá je pre kupujúceho mimoriadne dôležitá.
§
Ak tovar nie je fyzicky na sklade a dodanie by trvalo viac ako 30 dní,
alebo viac ako by bola dohodnutá lehota, predávajúci o tomto informuje
kupujúceho a tento má právo od objednávky odstúpiť.
§
Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu
všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
§ K cene tovaru
účtujeme poplatok za prepravu ( tzn. poštovné, poplatok za dobierku a náklady
súvisiace s odoslaním zásielky ) v sume € .
§
GLS kuriér
doručenie 3,99 eur + dobierka 1,50 eur
§
GLS odberné
miesto 3,99 eur
§
PACKETA doručenie
3,99 eur
§ Osobný odber 0,0 eur
§
Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného
zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
Článok 5
Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri nákupe cez e-shop
Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľské
zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA
NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez
uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie
po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu
prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným
vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: ERMAAN s.r.o., Belopotockého 627, 03101 Liptovský Mikuláš alebo na [email protected].
Na tento účel môžete použiť vzorový
formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme nájdete TU
Lehota na odstúpenie od zmluvy je
zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred
tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime
všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane
nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak
ste si zvolili iný druh doručenia, ako je ten ktorý ponúkame.
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14
dní odo dňa, keď nám bude doručený
Vami vrátený tovar na adresu ERMAAN s.r.o., Belopotockého 627, 03101 Liptovský Mikuláš. Úhrada bude
uskutočnená prevodom na Váš účet a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších
poplatkov.
Priame náklady na
vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie
hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na
zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Článok 6
Reklamačné podmienky
§
Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri a po doručení
tovaru. Má nárok tovar neprebrať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie
zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je
povinný spísať s doručovateľom protokol o škode alebo zásielku odmietnuť
prevziať.
§
Záručná doba tovaru je 24 mesiacov.
§
Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady,
najneskôr do uplynutia záručnej doby.
§
Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou
veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný
alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil
predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na
hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by
druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
§
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú
možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.
§
Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu,
bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s
ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
§
Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec
predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci
znáša predávajúci.
§
Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné
náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
§ Ak kupujúci neprevezme vec v lehote
šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať.
Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred
upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po
odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak
kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej
predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na
vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný
výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci
účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel
nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
§
Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia
dodatočnej primeranej lehoty ak:
-
predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
-
predávajúci odmietol odstrániť vadu
-
vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
-
vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny
alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
-
predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v
primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
§
Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od
kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha
a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v
schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná
rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez
vád.
§
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na
vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci
spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
§
Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo
vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam
môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem
ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
§
Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na
náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola
nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.
Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť
odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo
predávajúceho.
§
Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do
14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci
zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
§
Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej
ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak
kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s
úhradou znáša predávajúci.
§
Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci
a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
§
Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu.
Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou
osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže
odmietnuť zodpovednosť za vadu.
§
Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie (
listom, telefonicky alebo mailom ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s
kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu.
§
Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady
bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie
lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety
nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je
odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
Článok 7
Ochrana osobných údajov
Predávajúci sa pri spracúvaní osobných údajov
riadi Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane
osobných údajov. Osobné údaje sú spracúvané len za účelom vyhotovenia faktúry
a dodania tovaru a sú chránené v zmysle zákona.
Dohľad vykonáva SOI Inšpektorát Slovenskej obchodnej
inšpekcie so sídlom v Žiline, Predmestská 71, P.O.BOX B-89, 011 79 Žilina
1
tel. č.: 041/763 21 30, mail: [email protected]
Alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov :
· Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 sú orgánmi
alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových
odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a
Slovenská obchodná inšpekcia.
· Spotrebiteľ má
právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a
obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo
ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
·
Obchodník informuje
spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho
riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť.
·
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho
riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal
do 30 dní odo dňa jej odoslania.
· Návrh podáva
spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov;
možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
· Ak sú na
alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia
sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia
zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt
alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.
· K návrhu spotrebiteľ priloží
doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v
návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ
môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej
osoby.
· Návrh možno
podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice,
ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia
sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť
formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle ministerstva a každého
subjektu alternatívneho riešenia sporov.
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY OD
ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len
ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
– Komu: ERMAAN s.r.o., Belopotockého 627, 031 01
Liptovský Mikuláš, IČO 53052471
– Týmto oznamujem/oznamujeme* , že
odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí
tohto produktu: ..............
– Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
– Meno a priezvisko
spotrebiteľa/spotrebiteľov*
..............
– Adresa
spotrebiteľa/spotrebiteľov*
..............
– Podpis
spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento
formulár podáva v listinnej podobe) ..............
– Dátum ..............
*
Nehodiace sa prečiarknite.
Obchodné
podmienky sú platné od 1.7.2024